OGU4
Aktiivi jäsen
Terve!
Mie oon viime kesänä alottanut duunailemaan 3d RPG-peliä unity pohjalla. Kyseinen prototyyppi on lähinnä harjoitukseksi, eikä julkaistavaksi. MUTTA, tämän pohjalta olisi tarkoitus aloittaa vastaava projekti ja koittaa välttää aiempia virheitä.
Avaan vähän tässä vaiheita ja ominaisuuksia; olen avoin yhteistyöhön jos joku haluaa mukaan.
Peli siis aika straightforward seikkailu-RPG, jonka tein lahjaksi äitilleni alunperin (tietenkin kokemusta itselleni), tämän takia ko. pelia ei julkaista. Mutta olen itsevarma sen suhteen, että seuraavan tekeminen on mutkattomampaa kun on jo kokemusta.
Tosiaan tähän olen kuluttanut hyvän lohkareen vapaa-ajastani, jos ihmisiä kiinnostaa osallistua, niin auttavat kädet ovat tervetulleita ihan jokaisella tuotantoalueella, koodaus, grafiikka, audio.
Suunnitellin tekeväni seuraavasta projektista jonkun youtube tai twitch videosarjan, jotenka sielläkin saa tulla moikkaamaan.
Mie oon viime kesänä alottanut duunailemaan 3d RPG-peliä unity pohjalla. Kyseinen prototyyppi on lähinnä harjoitukseksi, eikä julkaistavaksi. MUTTA, tämän pohjalta olisi tarkoitus aloittaa vastaava projekti ja koittaa välttää aiempia virheitä.
Avaan vähän tässä vaiheita ja ominaisuuksia; olen avoin yhteistyöhön jos joku haluaa mukaan.
Kuvaus
Pelihahmossa on kolmannessa persoonassa pyöritettävä kamera ja tähtäin, tutoriaali kentän opasteet kertovat pelinäppäimet ja juonen. Ruudun alalaidassa näkyy pelihahmon [HP],[Oxygen],[Strength],[Intelligence],[Speed],[Jump] atribuutit,. Pelissä on monenlaisia esineitä joita voi löytää ja kerätä (E) maailmasta, hahmolla on mahdollista ottaa inventorystä (TAB) esine käteen ja käyttää esinettä lyömäaseena (MOUSE1) tai pelaaja voi myös heittää esineitä heiluttamalla pelihahmon kättä (MOUSE2) ja päästämällä irti esineestä (Q). Jotkin esineet tekevät enemmän vahinkoa tiettyihin objekteihin ja esimerkiksi miekka kädessään pelihahmo tekee huomattavasti enemmän vahinkoa, riippumatta [Strength] attribuutista.
Pelaaminen
Pelihahmolle ilmenee tutoriaalikentässä, että hän on pahan minotauruksen kiroamassa maailmassa ja hänen on paettava. Pakeminen onnistuu, kun pelaaja hahmo on kerännyt 4 eri väristä avainta, joilla hän saa avattua labyrintin keskiosasta löytyvän huoneen. Labyrinttejä on yhteensä 3 ja pelaajan tulee valita oikea labyrintti päästäkseen pakoon, pelin alkaessa arvotaan aina eri loppulabyrintti, mutta kaikkiin kolmeen pääsee kuitenkin sisään. Pelaaja voi hankkia avaimia etsimällä eläimiä, jotka antavat eri raaka-aineisiin vastineeksi avaimen.
Kun pelaaja poistuu tutoriaalikentästä, hän siirtyy "hubihuoneeseen", joka kulkee nimellä [Alkemiahuone]. Huoneessa pelaaja voi askarrella taikajuomia yhdistelemällä raaka-aineita huoneessa olevassa kattilassa. Tämän lisäksi [Alkemiahuone]:sta löytyy 3 ovea, joista pääsee eri kenttiin ja kentistä vice versa pääsee takaisin alkemiahuoneeseen, myös kuollessaan pelihahmo lennätetään [Alkeamiahuone]:een.
Sisältö
Dokumentaatio, versiohallinta ja varmuuskopiot one drivessä.
[Alkemiahuone] : HUB + CRAFTING
[GroundZero] : Kauppa, Miekka, Kylä
[TreetopPark] : Tasohyppely- / kiipeilypuisto
[WitchForest] : Vihollisia, vuorikiipeilyä, luolasukellusta, labyrintit
-Inventory + RPG system
-n.100 erilaista esinettä (raaka-aineet, avaruuskypärä, sanko,miekka, grapplehook, biljardikeppi, jne. Uusia esineitä on todella helppo lisätä)
-Alkuperäistä grafiikkaa, 3D malleja, animaatioita.
-Alkuperäistä ääninäyttelyä ja ääniefektejä
-A*Pathfinder project (tekoäly), customoitu idle roaming scripti joka arpoo NPC:n liikkumisen suuntaa jos pelaaja ei ole havaitsemis etäisyydellä.
-Minotaurus model asset
-2 maksullista eläin model asset pakettia + ilmaisia assetteja
Peli siis aika straightforward seikkailu-RPG, jonka tein lahjaksi äitilleni alunperin (tietenkin kokemusta itselleni), tämän takia ko. pelia ei julkaista. Mutta olen itsevarma sen suhteen, että seuraavan tekeminen on mutkattomampaa kun on jo kokemusta.
Tosiaan tähän olen kuluttanut hyvän lohkareen vapaa-ajastani, jos ihmisiä kiinnostaa osallistua, niin auttavat kädet ovat tervetulleita ihan jokaisella tuotantoalueella, koodaus, grafiikka, audio.
Suunnitellin tekeväni seuraavasta projektista jonkun youtube tai twitch videosarjan, jotenka sielläkin saa tulla moikkaamaan.
Liitteet
Viimeksi muokattu: