Arvostelu: philips hue

Philips hue älyvalot ovat normaaleja E 14,E 27 ja GU 10 kantaan meneviä LED polttimoita.
Lisä varusteena myydään myös LED valonauhaa.

Ostin itse
Philips Hue Startkit White E 27, minkä mukana tuli philips hue Silta, 3 kpl valkoisia E 27 LED polttimoita ja kaukosäädin.
Aloituspakkauksen hinnaksi muodostui 111 euroa toimituskulujen jälkeen.
Älyvalojen käyttöönotto oli varsin helppoa, ruuvasin ne vain kattovaloihin. Yhdistin hue sillan omaan reitittimeen mukana tulleella verkkojohdolla. Sen jälkeen laitoin siltaan vain virrat päälle ja latasin puhelimeen tarvittavan sovelluksen.

lamput.jpg

Kun olin saanut ladattua sovelluksen puhelimeen oli seuraavaksi luvassa laitteiden paritus, mikä oli varsin helppoa, sovelluksesta valittiin "lisää uusi laite" jonka jälkeen sovellus pyysi painamaan halutun hue sillan nappia mikä löytyy sillan päältä.


Parituksen jälkeen Android ohjelma ilmoitti heti uudesta ohjelmisto versiosta. Päivityksessä meni 5 10 minuuttia,sen jälkeen ohjelmaa ja hue siltaa pystyi käyttämään. Silta löysi heti kaikki kolme E 27 poltinta ja kaukosäätiminen. Asensin polttimot 3 eri tilaan, eteiseen ja kahteen eri makuuhuoneeseen. Heti huoneeseen lisäämisen jälkeen polttimoita pystyi hallinnoimaan sovelluksen kautta. Lisäin puhelimen aloitus näyttöön pari pienoisohjelmaa,millä pystyy helposti syttymään,säätämään kirkkautta ja sammuttamaan polttimoita.
Starttikin mukana tullut kaukosäätimellä pystyy helposti sammuttamaan ja käynnistämään kaikki 3 valoa yhdellä napin painauksella, ja kirkkauden säätö onnistuu myös samalla kaukosäätimellä.
Google play kaupasta saa ladattua kolmannen osapuolen lisäosia ja sovelluksia millä esim voi hallita kaukosäädintä niin että yksi painallus tekee eri asian kuin esim 3 lyhyttä painallusta.
Olen säätänyt valot toimimaan niin että eteisessä ja makuuhuoneessa valot syttyy himmeästi arkipäivisin klo 7:00 ja kirkastuu pikku hiljaa täyteen kirkkauteen ja sammuvat klo 12:00. Ja vastaavasti olen säätänyt kattovalon omaan huoneeseen niin että joka päivä jos valot ovat päälle huoneessani vielä klo 4:00, Valaistuus alkaa himmenemään pikku hiljaa ja sammuu klo 4:30 mikä on sen merkki et pitää mennä nukkumaa.

Tarkoitus olisi vielä laittaa kaikki valot toimimaan niin että,kun talo on täysin tyhjä kaikki valot sammuvat 10min sen jälkeen kun ketään ei ole ollut lähettyvillä,ja taas eteiseen syttyy valo kun joku talossa asuva tulee kantama alueen sisäpuolelle. Tämä on helppo toteuttaa joko wifi yhteydellä tai GPS paikannuksella.
Jos haluat ostaa hue starter kitin sen saa halvemmillaan täältä

edit:
14.06.2021 eli noin 3 vuotta ostopäivästä yksi valopäätti ja hajota.
Huomasin aamulla et eteisen valo vain vilkuu todella nopeasti, Yritin aluksi sammuttaa sen kaukosäätimestä ilman tulosta, Jonka jälkeen sammutin sen normaalisti valokatkasiasta ja nnoin olla noin 15min pois päältä, Jonka jälkeen sytytin valon takas päälle ja välkkyminen taas alkoi. loppu tuloksena totetsin et toi valo on vaa rikki. TUo on ainut ongelma tai haitta puoli mitä tässä 3 vuoden aikana on tullut.
 
Viimeksi muokattu:
sampsi

sampsi

Ei mikään huono arvostelu. Ehkä jonkinsortin johdanne kappaleen kaipaisi alkuun ja julkaisun "esikatselun" etusivulla voisi katkaista sitten siihen. Näin mahtuisi jatkoa ajatellen useampia juttuja etusivulle selattavaksi.
 
Ei mikään huono arvostelu. Ehkä jonkinsortin johdanne kappaleen kaipaisi alkuun ja julkaisun "esikatselun" etusivulla voisi katkaista sitten siihen. Näin mahtuisi jatkoa ajatellen useampia juttuja etusivulle selattavaksi.
Kiitoksia rakentavasta palautteesta. Pitänee jatkossa tehdä niin,ja muokata tätä artikkelia myös.
 
Nyt täytyy sanoa että olen positiivisesti yllättynyt artikkelin laadusta. Muutamia pieniä virheitä, kuten puuttuvia isoja kirjaimia ja väliviivoja oli, mutta teksti oli sujuvaa ja mukavaa lukea.
Ajankäytön huomaa kyllä :)

Itse olisin sommitellut vielä paremmin laitteita kuvissa ja poistanut turhat asiat, mutta muuten vallan mainio arvostelu kokonaisuutena.
 
Nyt täytyy sanoa että olen positiivisesti yllättynyt artikkelin laadusta. Muutamia pieniä virheitä, kuten puuttuvia isoja kirjaimia ja väliviivoja oli, mutta teksti oli sujuvaa ja mukavaa lukea.
Ajankäytön huomaa kyllä :)

Itse olisin sommitellut vielä paremmin laitteita kuvissa ja poistanut turhat asiat, mutta muuten vallan mainio arvostelu kokonaisuutena.

Harvoin näkee ensimmäistä artikkelia missä ei ole yhtään virhettä.
 
Jep. Kyllä ne suurimmat kirjoitusvirheetkin oppii huomaamaan kun vaan jatkaa kirjoittelua, usein omistakin julkaisuista niitä löytyy vielä oikolukujen jälkeenkin. Eikä siitä kenenkään itseensä kannata ottaa, päinvastoin - mielestäni on hienoa kun ylipäätänsä saa jotain palautetta suomalaisilta lukijoilta tai seuraajilta. Oli sitten kyse isompikin juttu tai pieni ilmoitus.
 
Jep. Kyllä ne suurimmat kirjoitusvirheetkin oppii huomaamaan kun vaan jatkaa kirjoittelua, usein omistakin julkaisuista niitä löytyy vielä oikolukujen jälkeenkin. Eikä siitä kenenkään itseensä kannata ottaa, päinvastoin - mielestäni on hienoa kun ylipäätänsä saa jotain palautetta suomalaisilta lukijoilta tai seuraajilta. Oli sitten kyse isompikin juttu tai pieni ilmoitus.
Kyllä,palaute kuin palaute on tervetulletta minulle.Vedän noi tekstit aina oikofixin kautta.