Lenovo yoga 720 hybridi kannettava

Ostin tuossa viime viikolla lenovo Yoga 720 hybridi kannettavan.

Kone tuli minulle lauantaina, ja se oli hienossa laatikossa ,hyvin pakattuna.

25399136_10213707051606878_8596221237608753491_n.jpg

Koneen on tarkoitus korvata minun Lenovo 10" android tabletti ja vanha lenovo L520 kannettavan tietokoneen.


lenovo.jpg

Parin päivän käytön jälkeen voin sanoa, että kone oli kannattava ostos ainakin tähän mennessä.
Paljon moitteita saanut koneen runko ja näppäimistö on minusta yllättävän hyvä, Esim kirjoitusvirheitä tulee koneella huomattavasti vähemmän kuin ennen.

Paljon moitteita saanut näytön saranat toimivat minusta hyvin, ne ovat erittäin tukevat ja omassa käytössä näyttö ei heilahtele paljoa.
mikään kone ei ole täydellinen ei edes tämä, Esim koneen sormenjäljenlukija toimii välillä erittäin huonosti. Koneen mukana tullut kynän teline ei ole mielestäni fiksusti suuniteltu, sillä se vie yhden usb-paikan. Kynän säilytyspaikan olisi ihan hyvin voinut rakentaa sisäiseksi, mutta tämä on vain minun mielipiteeni.

Koneen tekniset tiedot:
Malli Lenovo yoga 720 hybridi kannettava
Näyttö 15.6" Kosketus näyttö
Prossu i5 7300 HQ
ram 8GB DDR4
ssd 256GB m.2
Näytönohjain GTX 1050 2GB
Akku kestää normi käytössä noin 5-6h
Muuta: Taustavalaistu näppäimistö,sormenjälkilukija,s pen aktive kynä.


Koneen suorituskykytestejä

cpun mittaus
cpu.PNG
Näytönohjaimen mittaus
gpu.PNG

3d mark testi vanhoilla ajureilla
3dmark.PNG

Ja lopuksi vielä kuva suorituskykytestien aikana ollleista lämmöistä.
lämmöt.PNG
 
Viimeksi muokattu:
sampsi

sampsi

Näin lähes 4kk käytön jälkeen voin sanoo et on kyllä hyvä kannettava ollut.
Akku kestää omassa käytössä todellapaljon.

Mutta ei tämäkään mikään täydellin kone ole ollut,
  • Näytön kierto ei toimi aina viivettä
  • Näppäimistö ei "herää" aina kun näytön kääntää takaisin normaaliin asentoon
  • omat sormenjäljet ei toimi kunnolla sormenjälkilukijassa.
 
Itseä kyllä häiritsis nuo näppäimet, mutta kai kaikkeen tottuu. Olikos tää minkä hintanen?
 
Itseä kyllä häiritsis nuo näppäimet, mutta kai kaikkeen tottuu. Olikos tää minkä hintanen?
Mitkä näppäimet? siis koneen fyysiset? ne on parhaat tällähetkellä kirjoituksene mitä olen nähnyt/kokeillut.
Kone makso 1300 elisan liikkeestä.
 
Eiku aaa :D viittasit tohon mun edelliseen viestiin. siis se ongelma on ratkennut sillä et näyttöä pitää kallistaa tarpeeks paljon et ne herää,ei ottanu iha niin pinestä kallistuksesta kun ajattelin.
 
pöytäkone on kyllä se juttu,Mut esim matkalla niin kyllä mä mielummin otan läppärin mukaan kun jonku hikisen tapletin.
Kyllä minulla on pääkoneena tämmöinen pöytäkone,Mut tää on esim kätevä jos lähtee reissuu tai muualla kun pöytäkoneen luona haluaa konetta käyttää..
 
Isoin miinus koneessa on ollu kyllä toi littimien vähäisyys.Muistikortinlukijan ja toisen m.2 slotin puuttumien on ollu kyllä suuri haitta,Mut onnekis asian voi ratkaista helposti ostamalla telakan,isomman m.2 ssd tai ulkoisen kiintolevyn.
 
Tällä läppärillä on vain niin hyvä kirjoittaa,Huomattavasti tulee vähemmän kirjoitus virheitä kun esim mekaanisella.
1v6kk ollu kone käytössä tällä hetkellä, Pelaamiseen tämä näppäimistö ei sovi,huonon tuntuman ja koneen äkillisen lämmön nousun takia,peli käytössä mulla on kone "kolmio" muodossa ja joko erillinen näppäimistö/hiiri yhdistettynä tai ohjain.